Aktualności

Nasi logistycy zgłębiają tajniki pracy w Porcie Lotniczym i firmie Amazon

bdr

W dniu 7 lutego uczniowie klas I i II technikum logistycznego gościli z wizytą w Porcie Lotniczym Wrocław i Centrum Dystrybucyjnym Amazon w Bielanach Wrocławskich.

Współczesny Port Lotniczy to  nowoczesne przedsiębiorstwo zarządzające przepływem osób i towarów dlatego poznanie jego działania to świetna okazja dla logistyków do zweryfikowania wiedzy nabytej w szkole z praktyką funkcjonowania dużego przedsiębiorstwa.

Zwiedziliśmy Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, gdzie specjalnie dla nas przeprowadzono pokaz działania rampy transportowej śmigłowca ratowniczego, mogliśmy zajrzeć do śmigłowca i poznać zasady funkcjonowania  pogotowia lotniczego. Zwiedziliśmy także Lotniczą Straż Pożarną i zobaczyliśmy jej ogromne ponad 50 – tonowe wozy strażackie o łącznej mocy ponad 1500 KM!!!

Dzięki uprzejmości Komendanta Placówki Straży Granicznej pana ppłk Artura Malińskiego mieliśmy okazję poznać specyfikę służby w Straży Granicznej. Zaprzyjaźniliśmy się z przesympatyczną suczką, która pod nadzorem  przewodnika przeszukuje lotnisko i bagaże w poszukiwaniu niebezpiecznych materiałów wybuchowych. Zobaczyliśmy też pełne wyposażenie lotniczej grupy pirotechnicznej, która zajmuje się wyszukiwaniem i neutralizowaniem ładunków wybuchowych oraz dba o bezpieczeństwo na lotnisku.

Nie do przecenienia jest nasza wizyta w Centrum Dystrybucyjnym firmy Amazon, w której poznaliśmy szczegółowo procesy dystrybucji, zaopatrzenia, kompletacji i dekompletacji ładunków, a także technologie transportu wewnętrznego i sposoby magazynowania produktów. Zapoznaliśmy się też z organizacją pracy, podejrzeliśmy nowoczesne  urządzenia i systemy informatyczne. To niezwykłe doświadczenie, dzięki któremu mieliśmy okazję poznać typową firmę logistyczną od podszewki.

Adam Kosobucki

Specjalizujemy się w kuchni molekularnej i dzielimy się wiedzą

bty

W zeszłym tygodniu 5 i 9 lutego odbyły się atrakcyjne warsztaty z Kuchni Molekularnej w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II we Lwówku Śląskim.

Nasi uczniowie z klasy II i IV Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych oraz klasy II Technikum Hotelarstwa pod nadzorem nauczyciela przedmiotów zawodowych pani Marzeny Gaweł przygotowali ciekawe warsztaty, podczas których odkrywali tajniki gastronomii w zakresie molekularnym, czarowali smakami, zachęcali uczniów klas III Gimnazjum do wspólnej zabawy w przyrządzaniu potraw i degustacji wyczarowanych lodów, kawioru i innych pyszności.

Wszystko to w ramach zajęć technicznych, na których uczniowie gimnazjum zgłębiali wiedzę z dziedziny chemii, fizyki, biologii i gastronomii.

Dyrekcji i nauczycielom Szkoły Podstawowej nr 1 w Lwówku Śląskim serdecznie dziękujemy za wspólną edukację i zabawę.

Kierownik Szkolenia Praktycznego,

Monika Citow

Najnowocześniejsza pracownia dla informatyków!

Uczniowie naszej szkoły kształcący się w zawodzie technik informatyk otrzymali przed końcem ubiegłego roku nowy sprzęt do nauki swojego zawodu.

Sprzęt został pozyskany dzięki staraniom dyrektora szkoły pani Zofii Rak. Nowe wyposażenie pracowni informatycznej zastąpi to, które obecnie jest wykorzystywane podczas praktycznej nauki zawodu przez uczniów naszej szkoły.

Nowy sprzęt w pełni spełnia standardy wymagań edukacji w technikum kształcącym w zawodzie technik informatyk.

Dzięki temu wyposażeniu informatycy będą mogli efektywniej przygotowywać się do egzaminów kwalifikacyjnych oraz lepiej poznawać swój przyszły zawód.

Wśród sprzętu, który znalazł się na wyposażeniu pracowni informatycznej znajdują się nowe zestawy komputerowe wraz z zapasowymi podzespołami, narzędzia montażowe i diagnostyczne oraz sprzęt IT wchodzący w skład infrastruktury lokalnej sieci komputerowej. Na wyposażeniu znalazł się również projektor multimedialny wraz z ekranem oraz kolorowa drukarka sieciowa.