Aktualności

Z wizytą w 23. Pułku Artylerii

W czwartek 19 kwietnia uczniowie naszej szkoły odwiedzili gościnne progi 23 Pułku Artylerii w Bolesławcu. Przygotowano dla nas moc atrakcji. Uczniowie zapoznali się z historią i tradycjami jednostki, zobaczyli sprzęt bojowy oraz uzbrojenie i wyposażenie żołnierzy. Każdy mógł zasiąść za sterami& wyrzutni rakiet i dział samobieżnych, wypróbować wojskowe środki łączności, własnoręcznie rozłożyć karabinek, a nawet postrzelać na symulatorze. Piękna pogoda i przemili gospodarze dopełnili dzieła cudownie spędzonego dnia. Pięknie dziękujemy!

Turniej strzelecki

tytul

Treningiem strzeleckim w dniu 17 kwietnia br., zakończyła się pierwsza edycja turnieju strzeleckiego z broni pneumatycznej młodzieży klas mundurowych naszej szkoły. Wszystkie treningi i strzelania konkursowe zrealizowaliśmy na profesjonalnej strzelnicy klubu strzeleckiego “Agat” w Złotoryi, któremu ślicznie dziękujemy za udostępnienie obiektu i przeprowadzenie szkoleń. Łącznie w turnieju wzięło udział 28 uczniów klas I i II. Oto wyniki zwycięzców:

Dziewczęta (na 100 możliwych):

1. Patrycja Kołodziej kl. II TLI 95 pkt.

2. Nikola Pryputniewicz kl. I TGL 87 pkt.

2. Ida Łebek kl. II TLI 87 pkt.

Chłopcy (na 100 możliwych):

1. Piotr Pacyga kl. II TLI 96 pkt.

2. Emanuel Rogulski kl. II TLI 93 pkt.

3. Jakub Fil kl. II TLI 90 pkt.

Gratulujemy!!!

1 2 3 4 5 logo agat

Samolotem, statkiem, pociągiem przez całą Polskę w jeden dzień!

tytul

Czy da się wypróbować wszystkie rodzaje środków transportu dalekiego w jeden dzień? Pojechać autostradą, polecieć samolotem, popłynąć statkiem, pojechać pociągiem przez całą Polskę w kilkanaście godzin? Dla naszych logistyków nie ma rzeczy niemożliwych. 12 kwietnia uczniowie klasy pierwszej o profilu logistycznym i mundurowym naszej szkoły wraz z nauczycielem przedmiotów zawodowych Adamem Kosobuckim podjęli się tego wyzwania. Wyprawa zaczęła się już w nocy. Wyruszyliśmy o godz. 3 naszym szkolnym wesołym busikiem, aby po dwóch godzinach dotrzeć na wrocławskie lotnisko. Zapoznaliśmy się ze wszystkimi procedurami panującymi w porcie lotniczym, przeszliśmy drobiazgową kontrolę bezpieczeństwa i wskoczyliśmy do wielkiego Boeinga, który z prędkością ponad 800 km/godz.; w godzinkę przeniósł nas nad morze. Przepiękna pogoda pozwoliła nam z okien samolotu podziwiać przepiękne widoki wczesnowiosennej Polski: malutkie (z tej wysokości) jak wstążeczki rzeki, poszarpane przez lodowiec Pojezierze z błyszczącymi plamkami jezior, niezwykły wschód słońca i puszyste jak cukrowa wata chmurki. Potem miękkie lądowanie w Gdańsku, i wizyta w położonym u ujścia jednej z odnóg Wisły, Kaszubskim Dywizjonie Straży Granicznej. To jednostka powołana do ochrony naszych morskich granic. Weszliśmy na pokład kilku jednostek pływających, wykorzystywanych do realizacji zadań na morzu. Siedliśmy za sterami, zobaczyliśmy pokładowe radary, sonary i środki łączności. Dowiedzieliśmy się jak wygląda życie na morzu, oraz co to jest koja, mesa i rufa. Dywizjon położony jest w okolicach pomnika Bohaterów Westerplatte. Oczywiście musieliśmy tam być. Poznaliśmy historię heroicznej obrony tego strategicznego miejsca we wrześniu 1939r. i statkiem Żeglugi Gdańskiej popłynęliśmy do przepięknego starego miasta. Po drodze logistycy zobaczyli urządzenia portowe i stoczniowe: statki, suche doki, potężny asortyment dźwigów, suwnic, kontenerów … czego tam nie było. Potem zwiedzanie starówki: obowiązkowa wizyta przy fontannie Neptuna, gdańskim dźwigu, i górującej na miastem Bazylice Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Trochę czasu wolnego i o godz. 16 już wygodnie siedzieliśmy w pociągu PKP Inter City. W wesołej atmosferze 6 godzin podróży do Wrocławia minęło nam jak z bicza trzasnął. Udało się! Wróciliśmy do domu już po północy zmęczeni, ale pełni wrażeń i zapału na kolejne wyzwania. Już snujemy wizje kolejnych wyjazdów!

Kolejne spotkanie kół współpracy na Politechnice Wrocławskiej

tutul

Dnia 12 kwietnia 2018r. uczniowie Szkolnego Koła Informatycznego z klasy drugiej Technikum kształcącym w zawodzie technik informatyk pod opieką pana Tomasza Łęczyńskiego z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Marii Konopnickiej w Biedrzychowicach  brali udział w kolejnym spotkaniu Kół Współpracy na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej. Spotkanie to odbyło się w ramach realizacji działań z projektu unijnego “Zawodowy Dolny Śląsk”.
Na spotkaniu tym kontynuowane były zajęcia z programowania w języku C++. Uczniowie poznali m.in. sposoby przekazywania tablic do funkcji, wykorzystanie instrukcji return do raportowania błędów oraz typ wyliczeniowy enum. Zajęcia te były prowadzone przez studentów Koła Naukowego Robocik. Efektem dzisiejszego spotkania było napisanie kilku programów w języku C++.
Z niecierpliwością oczekujemy kolejnego spotkania naszych kół, które odbędzie się już wkrótce.